Letterfeest in groep 3

Maandag 1 februari was een feestdag. Of eigenlijk: een letterfeestdag!

Rond deze periode kennen de kinderen van groep 3 echt alle letters vloeiend en houden we altijd een letterfeest. We vieren dat we alle belangrijke letters hebben geleerd. Ondanks de lockdown wilden we dit feest niet voorbij laten gaan 🙂

We hebben de ouders gevraagd om de werkplek van hun kind te versieren met slingers en ballonnen.

We startten de ochtend met telkens de halve klas online via de Meetlink op Classroom.
De dag bestond grotendeels uit letterfeest-werkjes, die de kinderen zelfstandig konden uitvoeren. Ook hebben we er regelmatig spelletjes tussendoor gedaan, uiteraard allemaal met letters

Deze dag was echt een VERRASSING voor de kinderen! Ze wisten tot maandagochtend nog nergens van…

Tijdens deze meeting hebben de kinderen ook samen een letterhoed gevouwen en versierd. Iedereen werkte aan zijn eigen letter-feest-werkjes en de kinderen konden de hele dag samen online werken.

Ze konden elkaar dus gezellig zien en eventueel iets aan elkaar vragen, laten zien of iets vertellen.

De dag werd afgesloten met een diploma uitreiking. De kinderen kregen een echt LETTERDIPLOMA!

De juffen van groep 3 stonden vanaf 14.00 uur alle kinderen feestelijk op te wachten in de drive-through op de Plakseweg.

De kinderen konden via het autoraam hun letterdiploma in ontvangst nemen. Ook was er voor ieder kind van groep 3 een klein feestpakketje.

Dit was tevens het einde van deze bijzondere dag.

Een dag die de kinderen zich hopelijk nog lang zullen herinneren!