IPC is nummer 1!

Uit de rapporten is gebleken dat IPC met stip op nummer één staat bij onze kinderen. Geweldig om te horen hoe kinderen denken ‘in de middag hebben we IPC, dan hoeven we niet te leren’. Niets is minder waar, in de middag leren ze JUIST veel met IPC, alleen op een andere manier dan in ons ochtendprogramma.

De betrokkenheid is hoog en dat vinden wij als school heel belangrijk! Deze periode werken we aan verschillende projecten in de mileposts:

Groepen 0/1/2: early years
Bloemen en planten. De kinderen leren hoe planten groeien en alles wat daarbij komt kijken. Bij dit IPC thema hoort een bezoekje aan Intratuin.

Groepen 3/4 Milepost 1: dag & nacht. Wat is het verschil tussen dag en nacht. Wat zijn lichtbronnen en wanneer wordt licht alleen gereflecteerd. Wat doet lichtinval; denk aan schaduw, kunstwerken, enz. De kinderen hebben onder andere een tekening gemaakt met licht, donker, schaduw. Ook hebben ze elkaars tekening goed bekeken en daarop  feedback en complimentjes gegeven.

Groepen 5/6 Milepost 2: een missie van Mars. De start was een eigen NASA trainingscenter. De kinderen leren over NASA en alles wat daarbij komt kijken. De titel zegt het eigenlijk al… een missie van Mars.