Hulp aan Oekraïners

Vreselijk, de oorlog die momenteel gaande is in Oekraïne. In iedere groep hebben we hierover gesproken en we merken duidelijk dat het veel doet met de kinderen. Wij hebben dan ook samen met de kinderen gekeken wat we voor de kinderen in Oekraïne zouden kunnen betekenen. Na overleg met de organisatie die spullen naar Oekraïne brengt, werd duidelijk dat er vooral veel behoefte is aan hygiëne spulletjes.

Iedere groep heeft op zijn eigen manier pakketjes gemaakt. Zo heeft groep 4 zelf toilettasjes gemaakt. Van patroon knippen tot naaien op een naaimachine. Groepen 1, 2 en 3 hebben kleine tasjes gemaakt van washandjes. Andere groepen en de peuters hebben kleine schoenendozen of chips kokers gevuld met spullen die hard nodig zijn in Oekraïne.

In alle groepen hebben we er ook een kleine boodschap bij gedaan in de vorm van een Engelse of zelfs Oekraïense tekst. Waar mogelijk hebben de kinderen deze tekst zelf geschreven. We hopen op deze manier even een lach op de gezichtjes van de kinderen te zien in deze sombere tijd.

In groep 4 hebben de kinderen vredesduiven gemaakt met lieve wensen erbij.