Spel- en praatgroep voor kinderen van gescheiden ouders

Vanaf eind maart wordt een spel- en praatgroep voor kinderen (9 – 12 jaar) van gescheiden ouders aangeboden.

In de groep kunnen kinderen met elkaar praten over dingen die ze ervaren met betrekking tot de scheiding. Het is geen therapiegroep maar een steuntje in de rug.

Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld: twee plekken om te wonen, (eventuele) nieuwe partners, de omgangsregeling, dingen die je moeilijk vindt en loyaliteit. Er wordt gewerkt met simpele oefeningen en opdrachten. Kinderen ervaren steun aan elkaar. Er is ook veel gezelligheid en lol.

Praktische informatie:

Er zijn 6 bijeenkomsten van 15.30 (inloop 15.15 uur) tot 16.45 uur op maandag. Het wordt op de school Op de Heuvel gegeven, Ericastraat 39 in Groesbeek. De groep start op maandag 25 maart (data 25/3, 1/4, 8/4, 15/4, 6/5, 13/5) met uitzondering van de meivakantie. Het is een voorwaarde dat beide ouders toestemming geven voor deelname van hun kind. Voordat de groep start vindt er een kennismakingsgesprek plaats en na de groepsbijeenkomsten is er nog een afrondend gesprek van de groepsleiders met ouders en kind (gedeeltelijk aanwezig). Deelname is gratis. We plannen eind maart intake/kennismakingsgesprekken dus aanmelden kan tot 20 maart.

Aanmelden of meer info kan bij mij via j.rood@bergendal.nl
De meeste scholen zijn op de hoogte van deze groep en ouders kunnen voor vragen of info ook terecht bij de afstemmingscoördinator van de school.

Met vriendelijke groet,

Jesse Rood