Schoolbibliotheek

Wij zijn erg trots op de grote hoeveelheid boeken bij ons op school. Er is een ruim assortiment aan boeken te vinden. De groepen 1 t/m 6 brengen iedere dinsdag of woensdag een bezoekje aan onze schoolbibliotheek. Zij brengen op dinsdag of woensdag de boeken mee en nemen weer nieuwe boeken mee naar huis. De groepen 7 en 8 organiseren dit op een zelfgekozen tijdstip. Naast de schoolbibliotheek is er ter ondersteuning van het leesonderwijs een uitdagende en inspirerende bibliotheek samengesteld. Dit assortiment aan boeken wordt tijdens de lesuren ingezet. Ook is onze school in het bezit van een hoeveelheid boeken speciaal geschreven voor dyslectische kinderen. Het speciaal voor deze serie ontwikkelde lettertype maakt het onderscheid tussen letters groter. Daarnaast zorgt niet het AVI-niveau, maar juist de zinsbouw en de heldere opmaak ervoor dat de tekst makkelijk te lezen is.